Handelsbetingelser

Bestilling

Sleep2care er et dansk firma med vores varer på lager i Danmark, derfor er du sikret hurtig levering.

Du bestiller på Sleep2care's webshop ved, at tilføje de varer du ønsker at købe til indkøbskurven. Når du går til kassen, skal du angive din kontaktoplysninger, vælge leveringsmetode samt betalingsmetode. 

I Danmark kan du vælge mellem levering til pakkeshop eller til adressen. I Sverige, Norge, Færøerne, Grønland og Island tilbyder vi levering til nærmeste pakkeshop.  

Betaling

Du kan betale med følgende på Sleep2care's webshop

  • Dankort/VISA Dankort
  • VISA/VISA Electron
  • MasterCard
  • Maestro/JCB
  • MobilePay

Kortbetaling
Når du betaler med kredit- eller debitkort, er du beskyttet mod svindel uden selvrisiko. Kreditkort-beskyttelsen hjælper dig, så du kan få beløbet refunderet fra dit pengeinstitut.

Din betaling vil blive gennemført på en sikker og krypteret forbindelse, så dine betalingsinformationer ikke er tilgængelige for uautoriserede tredjeparter. Din betaling er sikret gennem vores betalingspartner. Vi garanterer, at vi ikke gemmer dine betalingsoplysninger på vores egen server. Sleep2care har ikke adgang til dine betalingsoplysninger på noget tidspunkt.

Du vil blive bedt om følgende oplysninger:

  • Kortnummer (16 cifre på forsiden af dit kort)
  • Udløbsdato (DD/YY på forsiden af dit kort)
  • Kontrolcifre (3-cifret kontrolkode på bagsiden af kortet, over magnetstrimlen, længst til højre)

MobilePay
Når du betaler med MobilePay bliver du bedt om at oplyse dit mobilnummer. Herefter bliver der sendt en betalingsanmodning til din MobilePay App på din telefon, hvor du skal logge på og godkende betalingen.  

Levering

Sleep2care samarbejder med GLS og tilbyder levering med GLS til henholdsvis pakkeshop, privatadresse, erhvervsadresse m.fl., som er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Vi afsender altid varerne indenfor 1-3 dage med mindre andet oplyses. GLS' kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97%. Sleep2care kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, kontakt da straks Sleep2care, hvorfra der øjeblikkeligt vil blive taget hånd om sagen.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Sleep2care tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering.
Der tilbydes også levering til Færøerne, Grønland, Norge og Sverige.

Returnering / fortrydelsesret

Som kunde hos Sleep2care.dk tilbydes du 100 dages fortrydelsesret/returret. Fortrydelses- og returneringsfristen udløber 100 dage efter den dag, du har modtaget din vare fysisk. Fortrydelsesretten/returret gør sig kun gældende, hvis varen er ubrugt og vi stiller strenge krav til varens stand (se afsnittet varens stand). Fortrydelses- og returneringsretten er ikke gældende hvis en ordre ikke afhentes eller nægtes modtaget uden skriftlig aftale med Sleep2care.dk’s kundeservice.

Uafhentede pakker og pakker nægtet modtaget modregnes et fragtgebyr på de reelle omkostninger vi bliver pålagt. Pt. udgør disse kr. 49,-. Dette beløb fratrækkes ved tilbagebetaling af varerne.
 

Returnering af varer og returvilkår

Det er nemt og hurtigt at sende din pakke retur til os, hvis du fortryder dit køb. Du skal blot følge nedenstående steps:

Bemærk: RETURPORTALEN er kun gyldig for varer købt direkte på Sleep2care´s webshop, ikke på sider som forhandler vores produkter.

  1. Gå ind på Sleep2care.dk’s RETURPORTAL og indtast dit ordrenummer og e-mail, så bliver du ledt gennem returprocessen og kan printe en returlabel. 
  2. Pak dine ubrugte varer forsvarligt ned i en kasse, der er stor nok. Hvis der er tale om returnering af flere ordrer på én gang, SKAL det tydeligt fremgå, hvilke varer der knytter sig til hvilke ordrenumre.
  3. Fastgør returlabelen til pakkens største overflade, så den er synlig og letlæselig. OBS – hvis tidligere emballage genbruges skal første fragtlabel fjernes eller tildækkes af returlabel.
  4. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Vælger du at benytte vores returlabel modregnes blot 49,- i returfragt fra returneringsbeløbet. Ved at anvende sleep2care’s returlabel, er der mulighed for at spore pakken hos GLS, fra din indlevering af pakken til den udleveres og signeres modtaget hos Sleep2care.dk. 
  5. Aflever pakken i din nærmeste GLS pakkeshop. Husk gerne kvittering for din indlevering og gem den.
  6. Når vi modtager returpakken, vil vi indenfor 5 hverdage tilbagebetale returneringsbeløbet.

Du har selv ansvaret for at din returpakke pakkes forsvarligt ind, samt den indleveres korrekt i en GLS pakkeshop, og at du efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af en kvittering.
 

Hvis du fortryder købet, og du selv vil stå for returneringen, skal varen sendes til: 
Sleep2care.dk, Stærevej 7, 6705 Esbjerg Ø.
Vær opmærksom på, at vi hverken modtager pakker uden omdeling (dvs uden for vores åbningstid), pakker sendt til pakkeshops eller pakkeboks. Vi fraråder umiddelbart brug af DAO. Hvis du sender retur uden brug af vores returportal, er du selv ansvarlig for, at varen kommer til os, samt at du har bevis herpå i form af et pakkenummer. Du kan også returnere ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på vores adresse mod forudgående aftale.

Ombytning af en vare
Vi ombytter meget gerne en eller flere vare så din vare passer i størrelsen eller lignede. Dog kan vi ikke ombytte på en eksisterende ordre, hvorfor første ordre blot returneres via Sleep2care’s returportal og derefter bestilles den ønskede vare på en ny ordre. Ved varer modtaget som gave, kan der tilbydes et tilgodebevis på beløbet. Hvis dette ønskes, kontakt hermed vores kundeservice på info@sleep2care.dk og oplys ordrenummer, samt de varer der ønskes returneret.
 

Varens stand ved returnering 

Sengevarer betegnes som en hygiejnisk vare, hvorfor du skal være opmærksom på, der stilles strenge krav til varens stand ved evt returnering. Som kunde er din fortrydelsesret betinget af og kun gældende, hvis varen returneres i en stand så den kan sælges igen som en ny vare. Bærer varen f.eks. præg af at være ud pakket i rum med cigaretrøg eller husdyr mm, betragter vi varen som "brugt", hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun vil få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ligeledes hvis returvaren bærer præg af brugsspor fra sengetøj, hår eller varen er meget krøllet, betragtes varen som værende taget i brug og derved varens stand som accepteret. Brugte sengevarer anses som værende uden handelsværdi hvorfor forringelsen derfor vil vurderes til 99,99 %. Du hæfter for varens stand fra leveringstidspunktet samt forringelse af varens værdi, som måtte skyldes anden håndtering, brugsspor eller misligholdelse for at kunne vurdere varen. 

Du må som forbruger vurdere varen i samme omfang som hvad der er fysisk muligt i en butik. Skulle der i den forbindelse være de mindste spørgsmål til varens stand, formål og ydeevne bedes du straks kontakte vores kundeservice på telefon eller mail. 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Sleep2care har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.